"Végre itt van, megérkezett!"

Bréking: A Bethesda kiadja a Skyrim-et Kaland-Játék-Kockázat könyv formában

2021-09-27 11:28 :: Akkurátus :: FiktivMiki

Rockville, Maryland – Legendás videojáték fejlesztő és ügyvezető producer Todd Howard bejelentette, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrim új portot kap. A rajongók ugyanis hamarosan Kaland-Játék-Kockázat szerepjátékos könyv formátumban is újraélhetik a Dovakhiin mesés történetét. A kötet tartalmazni fogja az alapjátékon kívül a Dragonborn, Dawnguard és Hearthfire extra tartalmakat, valamint a készítők által kiválasztott, egyelőre meg nem nevezett mennyiségű Creation Club modot is. A Bethesda Game Studios arca így nyilatkozott a döntésről: „Ki nem tudom fejezni, mennyire izgatott vagyok. 10 éve adtuk ki a Skyrim első verzióját még a 7. konzol generációban, és azóta is töretlen a sikere. Bármikor, bármilyen formában adjuk ki, a fanok veszik, mint a cukrot. Egy szinte végtelenszer újrajátszható, egyszemélyes fantasy játszóteret alkottunk, ami napjainkig is megmozgatja a játékosok fantáziáját világszerte. A mostani bejelentés tárgya egy egyértelmű logikus lépés, így végre azokat a szerepjáték-megszállottakat is el tudjuk érni, akik soha nem vennének kontrollert a kezükbe.”

Egy ekkora grandiózus játék nyomtatott formába adaptálása mindig egy gigászi feladat, Howard mesélt a nehézségekről is, amelyeket ki kellett küszöbölniük: „Például, mivel a Skyrim egy non lineáris játék, és a Dovakhiin bármilyen sorrendben mehet a provincia számtalan helyszínére, találnunk kellett egy megoldást arra, hogy a játékosnak minden kaland végén ki kell választania, hova megy legközelebb. Az nem működött volna, hogy minden befejezett feladat után felsoroljuk az összes lokációt, az megsokszorozta volna a könyv oldalszámát. De aztán valakinek a csapatból eszébe jutott, hogy ilyenkor mindig utasítsuk a játékost arra, hogy lapozzon az 5-ös bekezdéshez a 20. oldalon, ahol az összes helyszín listázva van, bekezdésekkel és oldalszámokkal, így ezt az információt csak egyszer kellett beletenni a kötetbe. Az 5-ös bekezdés amúgy ezzel a leghosszabb lett mind közül, a 20. oldaltól egészen a 45.-ig oldalig terjed. A legjelentéktelenebb helyeket sem hagytuk ki, ügyeltünk arra, hogy ne legyen semmilyen kivágott tartalom.” Itt kellett egy kis szünetet tartani, ugyanis a nagy videojáték fejlesztőnek kiglitchelődött az arckifejezése.

Ezután szó esett arról is, hogy mitől nem fog az idő vasfoga a Skyrim-on, és ezt a tulajdonságát hogy akarják átmenteni ebbe a verzióba. Erről Todd így vélekedett: „A Skyrim-et a sajátos bája is segíti abban, hogy újra meg újra visszatérjenek hozzá, és ez a báj abból ered, hogy egy bug-os jank fos. Már a koncepciónál is ragaszkodtunk hozzá, hogy a könyv verzió autentikus legyen, és ez azzal is jár, hogy tartalmaznia kell a videojáték glitch-eit és exploit-jait. A Fortify Restoration loop-ot például beleintegráltuk a karakter létrehozásának a folyamatába, tehát, ha valaki úgy akarja játszani, lehet egy sebezhetetlen isten, aki egy ütésre mindenkit megöl. Az árusokkal történő interakciónál itt is lesz arra lehetőség, hogy a főhős fazekat tegyen az árus fejére, aztán ellopjon mindent, és arra is, hogy újra feltöltsük az árus készletét úgy, hogy arcon ütjük. Bizonyos bekezdéseknél a sárkány hátrafelé repül. Ha van lovunk, tudunk vele hegyet mászni és repülni. Saját készletünk tárgyait tudjuk sokszorozni. Bizonyos feladatoknál kockadobással kell eldönteni, hogy végig tudjuk-e csinálni, vagy „kiglitchelődik” és soha nem tudjuk befejezni. Valamint itt-ott elrejtettünk olyan oldalakat, hogy ha pont oda lapozik a játékos, akkor szétesik az egész könyv. Büszkén mondhatom, minden részletre gondoltunk.”

A mintegy 25.000 oldalas, 20 kilogrammos kötet 2021.11.11.-én kerül a boltok polcaira, egy napon a videojáték legújabb, 9. generációs konzolokra megjelenő 10th Anniversary Edition-jével. Nagy érdeklődést várva a Bethesda egy egész kanadai fenyőerdőt kivágatott, hogy meglegyen a legyártáshoz a szükséges mennyiségű papír.


Kommentek:

BenyoBoy (BenyoBoy) | 2021-09-27 15:30:26

Miki, szerintem add el az ötletedet, hogy a Bethesda a bughalmazokat, melynek kódját csak a jó Isten tartja össze és videojáték néven adnak el, reklámozzák azzal, hogy "sajátos bája van", tuti vevők lennének az ötletre. :-D

MadVice (MadVice) | 2021-09-27 14:20:55

Úgy hallottam a modolást már csak olló és ragasztó segítségével lehet véghezvinni.

Benfact (benfact) | 2021-09-27 11:14:07 | Szerkesztve

Én előrendeltem, az a jó hogyha végigjátszást követően meguntam akkor az egész téli szezonra elég lesz majd, mert be is tudok vele fűteni!